måndag 5 mars 2012

Helgen

Helgen passerade förbi i rasande fart, som den brukar. I fredags (min helg inkluderar även fredagen eftersom jag inte jobbar fredagar) hade jag först kontroll hos gynekolog, sedan sjukgymnastik (den sista utav nio) och efter snabb lunch hämtade jag Lucas. Vi var ute i solen och grävde i rabatter i några timmar. När vi senare hämtade Natalie på dagis fick jag pubktering på bilen. Typiskt! TCS ryckte in och efter mindre är 30 minuter var däcket bytt och vi kunde åka och leka hos en dagiskompis, som planerat. 

Lördagen var vi borta nästan hela dagen. Först till Lugano och titta på en helikopter som nonno beställt. Den transporterade ställningar till fönsterputsning av en nybyggd byggnad. Sedan in i affärer och handla lite presenter till födelsedagsbarn. Vi hade lunch på MacDonalds och åkte sedan till en leksaksaffär i Como för att handla fler presenter till ytterligare födelsedagsbarn (fyra totalt). Efter det åkte Christian och Lucas till hårfrisör och jag och Natalie åkte till en bokhandel i Chiasso och lyssnade på sagor skrivna av en kompis till Christian (Gionata Bernasconi). Efter detta lämnade vi barnen hos nonna och nonno där de lekte med sina a-kusiner (sysslingar) och jag och Christian åkte och handlade mat och fröer.

På söndagen var vi hemma nästan hela dagen bakade kanelbullar (mumsigt!) och på eftermiddagen var vi hos Christians kusin och firade två födelsedagar.

Nu börjar en ny vecka med nya äventyr. Två barnkalas. Natalie ska till audiotekniker på onsdag så då lär vi veta definitivt hur framtiden ser ut. Hörapparat eller inte hörapparat? Själv ska jag på återbesök hos läkaren på fredag.

Inga kommentarer: