måndag 12 mars 2012

Läkarbesök

Ny vecka igen. I lördags sov barnen hos sin farmor och farfar och jag och Christian gick på bio och sedan på restaurang. Idag börjar barnen på simskola igen efter ett uppehåll under vintern.

I fredags var jag hos läkaren. Nack- och ryggont har blivit bättre men jag är stel och har ont lite till och från. Läkaren tycker att jag ska träna upp lite ryggmuskler. Vi får se när jag får tid till det. Läkaren blev fundersam över mina stickningar i benen. Han tyckte det var underligt. Han gjorde diverse kontroller och tog blodprov (salter, sköldkörtel etc). Benen är inte svullna, men jag ser att det blir avtryck av byxor och strumpor mycket tydligare än förut så lite vätska har jag nog. Det hör antagligen ihop med stickningarna. Själv var jag orolig att det är något med hjärtat. Det är många år som jag känner extraslag och ”rus” i hjärtat. Det kontrollerades när jag var ung men inget särskilt hittades. Jag hade aldrig detta ”rus” just när undersökningarna gjordes. De senaste månaderna har det blivit mer frekvent och det gör mig lite orolig även fast jag vet att detta är ganska vanligt och ofta helt ofarligt. Läkaren ordinerade dock EKG och ett Holter EKG (EKG under 24 timmar) för att undersöka detta i detalj. EKGet är redan gjort och läkaren kunde se att hjärtat gör extraslag ibland, men av ”den goda” sorten. I morgon ska jag starta Holter EKG som ska tas bort på onsdag och så blir det återbesök veckan efter.

Åter igen förvånas jag över de korta väntetiderna inom vården här.

Inga kommentarer: