torsdag 15 mars 2012

Hörapparat och annat

I tisdags kopplades jag på Holter EKG och det togs bort i går morse. Det gick bra och jag fick anteckna vid vilka tider jag kände av hjärtklappningarna. Jag är inte så orolig, jag har ju haft dessa symtom sedan jag var 18 år gammal, men det känns skönt att undersöka det i alla fall.

I går var jag och Natalie åter i Lugano hos ”audioprotesista” som skulle programmera hennes hörapparat. Denna gången hade hörapparaten kommit, men det var inte samma modell som farbrorn hade visat förra veckan. Den såg annorlunda ut. Jag frågade varför och han svarade bara att det är ett annat märke?! Jag skulle vilja se den som säljer glasögon göra något liknande! Det var väl inget fel på denna, jag har verkligen ingen smak när det gäller hörapparater, men visst tycker jag att han i alla fall skulle visat en bild på apparaten. Fårgen var inte heller den som Natalie hade valt, men han sade att man kan färga de senare. Vad vet jag. Vad jag ser på Phonaks hemsida är att denna hörapparat (phonak audeo smart/mini) går att få i 11 olika färger. Förra gången lovade farbron att ringa till sjukhuset och få mer information angående testet som Natalie gjort, men han hade inte haft tid att ringa! Dessutom fungerade inte datorn så det blev inget hörseltest och vi fick åter igen gå dårifrån utan apparat. Nytt försök nästa onsdag.

På eftermiddagen var jag och barnen hos barnläkaren som konstaterade att Lucas har en infektion som behöver en kräm med antibiotika. Efter besök hos tre olika apotek (med två barn i släptåg) som inte hade krämen på lager fick jag beställa krämen och den kom i morse. Jobbig dag i går alltså.


 

Inga kommentarer: