måndag 3 december 2012

Schweizisk sjukvård


Någon gång skrev jag ett kort inlägg med samma titel. För ett år sen var det kanske. Detta inlägg har klart flest klickar på denna blogg. Varje dag minst tre-fyra stycken. Kanske för att många är intresserade av schweizisk sjukvård? Och lite kommentarer från anonyma har jag fått. 
 
Efter 11 år i Schweiz, 24 år i Sverige, ett antal besök på sjukhus, särskilt med min dotter, så är i alla fall min åsikt att den schweiziska sjukvården i genomsnitt är bättre än den svenska. Jag tror helt ärligt att min dotter inte hade levt idag om hon blivit sjuk i Sverige! Det är min åsikt och den står jag för. Men visst, bor man i Sverige, har bott där hela sitt liv och bara läser svenska utvärderingar om kvaliteten på svensk sjukvård så kanske man inte tycker likadant...   

Inga kommentarer: