torsdag 18 december 2014

Räknar ner

December är alltid fullproppad med det ena efter det andra. Och uppå det lite sjukdomar. Själv mår jag sådär, jag tror jag har bihålsinflammation då symtomen stämmer in. Kanske blir det bra av sig själv, men efter 2 veckor med ont så har jag ringt till öron-näsa-halsdoktor och ska dit i morgon. Vi få väl se om han kan hjälpa mig att tillfriskna lite snabbare. Annars kommer det bli riktigt jobbigt med ont i öronen på tisdag när vi ska åka flyg. Tre flyg. Redan nivåskillnaderna jag har på vägen till jobbet är smärtsamma.

Lucas har blivit lite krasslig igen. Inte jättedålig, men åter igen huvudvärk och igår hade han även 38 grader. Med alvedon märks ingenting. Förutom att han är täppt i näsan då förstås. Samma symtom som han hade för tre veckor sedan då han efter ett par dar fick hög feber och till slut fick antibiotika.

I går var det tennis, sen basket, sen kyrka (något julevenemang med barnen som läser till första kommunionen). I kväll har jag julmiddag med jobbet och har kurerat mig med lite olika mediciner. Imorgon kväll är det julfest med basketen, men jag vet inte om vi kommer gå. Vi får se hur Lucas mår. Lördagen är ganska fri, fast vi har lite klappar kvar att handla. Egentligen skulle Natalie varit i kyrkan kl 17.30 på lördag, men det blir nog inget eftersom Nonna och Nonna har erbjudut sig att sitta barnvakt. Då passar vi på att gå ut skulle jag tro. Kyrkan är ju inte obligatorisk.

På söndag är tanken att vi ska fira jul med Nonna och Nonno (lunch) och på eftermiddagen är det julfest med tomte på mitt jobb. Fast detta är planerna. Om nu barnen skulle bli sjuka (sjukare) så får ju planerna ändras.

På måndag går barnen sista dan i skolan. Vi fick begära ledigt för tisdagen och det var ok. På måndag kväll har barnen uppträdande med julsånger i skolan.

Packa väskorna vet jag inte om vi hinner...

Inga kommentarer: