fredag 20 april 2012

Påsk i Sverige

Det har varit en liten paus i bloggandet. Vi var i Sverige över Påsk och veckan därpå. Resan gick bra, mycket tack vare ipaden med sina applikationer som roade Lucas under nästan hela resan. Natalie är lugn bara hon har penna och papper. Värdet kunde varit bättre, men vad kan man förvänta sig i Sverige i April? Det kan vara allt från snö (som i år) till t-shirtsvarmt.

Nåja, vi fick vara mycket inomhus, till stackars kattens förskräckelse. Jag hann slappa lite och läsa hela Jesper Juuls bok Ditt kompetenta barn. Christian läste samma bok, på Italienska. I en bok framstår allt så enkelt och jag tror inte jag blev så hjälpt av boken, men vissa saker var intressanta.

En dag besökte vi Simhallen i Roma (där jag lärde mig simma :-)) och barnen roade sig med att leka och hoppa från trampolinen (som jag själv aldrig vågat). Jag träffade även en barndomskompis som jag inte sett på en massa år. Kul.

Vi shoppade även en del. Det blev vinterkläder och pyjamaser till barnen, dipkryddor, gröt (mammagryn och graham) och så sirap. Dessutom en hel massa böcker till mig och till barnen.

Inga kommentarer: