torsdag 21 juni 2012

Sommar forts.

Barnen fortsätter sin simskola och de tycker det är jätteroligt. Det känns så kul att de kan få göra så mycket roliga aktiviteter och att de gillar att röra på sig. TVn har de knappt tittat på de senast veckorna.



I går eftermiddag pysslade vi i trädgården. Barnen målade och dekorerade sommarlådor. Det är ett uppdrag i den svenska barngruppen. I lådorna ska barnen lägga sina sommarminnen och när vi ses igen i september öppnar vi tillsammans lådorna och barnen berättar vad de gjort under sommaren.



I går eftermiddag-kväll lämnade vi barnen hos nonna och nonno och åkte till Italien för att titta på ny duschkabin och handfat till badrummet. Vi åt en pizza i Italien, där det kostar hälften än på andra sidan gränsen. Barnen hade roat sig med sina sysslingar. Vi kom hem lite sent och upptäckte att luftkonditioneringen i sovrummen inte fungerar. Hm, 27 grader i rummen (och utomhus), med hög luftfuktighet uppå det. Trots det somnade barnen genast och sov hela natten. De vågar inte ha fönstren öppna för det kan komma in monster och tjuvar den vägen. Själva sover vi med balkongdörrarna öppna och varje morgon kl 5 stänger jag pga fåglarnas kvitter. Fast jag klagar inte, det är så härligt att ha 20 grader ute kl 7 på morgonen och kunna åka till jobbet i linne utan jacka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
Hittade din blogg via familjeliv. Vi är en familj som bor i madrid men kommer att flytta t schweiz!
Hör av dig!
annica.hiebsch@gmail.com
Ha en fin helg!

camillanorin@gmail.com sa...

Hej Marlene!
Sitter här mitt i natten och kan inte sova eftersom min sexåring lider av sviterna efter en brusten blindtarm. Och så råkar jag hitta din blogg och läser om din dotters sjukdom och vågar knappt föreställa mig vad du/ni fick gå igenom under de kritiska veckorna. Hu! Men så fint ni verkar ha det nu!
Orsaken till att jag hittade din blogg är för att jag googlade Lugano. Vi är sugna på att flytta dit. Nu när vi tillfälligt bor i Brasilien känns steget inte så stort att lära sig italienska, även om det skulle vara ett projekt att flytta med fem barn varav fyra i skolåldern.
Ha det gott!
Camilla