måndag 6 augusti 2012

Sverige

Nu är vår Sverigesemester snart slut. I morgon åker vi hem. Vi har hunnit med i stort sett allt vi planerat och har haft bra väder. Vi har besökt
- Lummelundagrottorna där barnen fick hjälmar och ficklampor och gick med andra barn en runda i knattegrottan,
- Pippis sommarland där barnen åkte alla karusellerna och tittade på Pippiteatern,
- Vattenland där vi roade oss allihop med vattenrutchbanor av olika storlek,
- Tofta strand där barnen badade i havet och poolen och dansade till live musik på After Beach
- gård i Sjonhem där barnen fick klappa smådjur och rida på hästar
- invigningen av medeltidsveckan.
Vi har hälsat på släktingar och träffade min kompis Katja med familj. Vi har inte setts på många år och det var roligt att träffa henne, hennes man och de goa barnen.

Vi har dessutom ätit oss mätta på lite godsaker som vi bara äter när vi är här: fiskbullar, köttbullar med lingonsylt, kanelbullar, lakritsglass, kräftor, estrella chips och helgrillat lamm bla.

Nu ska väskorna fram och med oss härifrån har vi jordgubbskräm, våffelmix, snabbrisgrynsgröt, pepparkakskryddor, läkerol salmiak, kexchoklad, russin, bullformar, torrjäst, lakritsgodis och några barnböcker.








 










1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Marlene!

Vad underbart att din dotter blev frisk igen, hon ser så hälsosam och glad ut! :)

Jag heter Anna, 34 år, och skall flytta till Schweiz om en månad pga ny tjänst.

Det jag undrar över är var jag kan ta reda på allt om mammaledighet och ersättning etc. Jag är inte gravid idag men planerar för detta om ca 2 år. Jag har dock ingen koll och hittar ingen bra sida om att vara gravid i Schweiz.

Hör gärna av dig till min mailadress: anmu@hotmail.com

Tack på förhand!
Anna