måndag 4 februari 2013

Karneval mm


I helgen firades karneval i vår by och barnen var naturligtvis där. Natalie som prinsessa och Lucas som batman. Jag hade lite kort men kamerans batteri tog slut så jag lägger in de lite senare.



I onsdags var vi och åkte skridskor med svenska barngruppen. Det var kul! Lucas och Natalie hade mycket roligt så dit åker vi nog fler gånger.




Nu är det bara en vecka kvar till skollovet. Vi åker till bergen och åker skidor. Barnen, och vi med, ser fram emot det. Det ska bli skönt med ett avbrott i vardagen.

Tyvärr kommer Lucas inte fortsätt svenska skolan. Han är för störande under lektionerna. Lucas tycker det är ok för han vill ändå inte gå där. Han vill inte rita och han vill inte prata svenska. Och jag då? Vad känner jag? Jag är ledsen, besviken och uppgiven. Det känns som jag bara vill skita i alltihop!

Inga kommentarer: