måndag 10 september 2012

Skol- och dagisstart


En vecka har gått sedan den första dagen i skolan. Hur gick det då? Bara bra! Christian hade tagit ledigt på morgonen och jag hade bytt dag på jobbet för att vara med denna dag.
 
Vi lämnade först Lucas på dagis. Han var lite ledsen eftersom inte Natalie skulle stanna där med honom. Han fick Natalies nalle med sig att krama.
 
 
 
Sedan gick vi med Natalie till skolan, som ligger precis bredvid. Natalie var glad och förväntansfull.
 

 
 
Rektorn hälsade alla välkomna ute på skolgården och de nya eleverna ropades upp med namn. Sedan fick vi gå med in en stund i skolsalen. Natalie tog skolbussen hem för att äta lunch och sedan tillbaka igen. Sedan hände faktiskt det jag fasat för, hon missade bussen hem på eftermiddagen! Där stod jag och Lucas och väntade på bussen, men hon var inte med! I samma ögonblick ringde min vän Camilla och sade att hon stod där med Natalie på skolgården. Om jag förstod rätt så hade Natalie tagit lite för lång tid på sig med skor och jacka och när hon kom ut hade bussen redan gått.
 
 

Inga kommentarer: