måndag 21 oktober 2013

Möbler

I fredags var jag och Christian i Italien och beställde nya möbler till Lucas. Stora pojken behöver större säng och skrivbord. Han ska ju börja skolan nästa år! Jag har tänkt så länge på detta, hur vi ska placera sängen och skrivbordet och ändå få plats med leksaker osv. På Mondo Convenienza i Como så hjälpte de oss och nu är jag nöjd! Det är ingen dyr affär alls, men ändå så gör de en ritning på datorn. Man kan då se rummet och möblera och vrida och vända. Jättebra! Vi ska nog måla rummet innan möblerna kommer i mitten av December. Nu är ju Natalie lite avundsjuk, Lucas ska få nytt och hon har sina gamla. Men så är det bara.

Jag har jobbat två onsdagar i rad pga möten, men nu är jag tillbaka I vanlig rutin. Nästa vecka är det skollov så jag har tagit torsdagen ledigt (onsdagar och fredagar är jag alltid ledig). Det blir en långhelg som vi inte riktigt har bestämt ännu vad vi ska göra av. Kanske åker vi till Garda-land (en nöjespark vid lago Garda i Italien). Men det beror på vädret. Helgen därefter åker jag och Christian till Madrid själva! Två natter! Spännande. Christian är där på kurs under veckan innan och så flyger jag dit på fredagen. Barnen var okej med detta och då känns det okej för mig.

I går var vi och tittade på hockey alla fyra. Det är andra gången vi gör det. Natalie tycker det är spännande. Lucas med, men han tittar sig mest omkring och följer inte med i spelet. Men det är ju inte så viktigt.
 
I lördags var det svenska skolan. Det tycker inte Lucas så mycket om, men han går i alla fall dit om jag sitter utanför dörren. Han kontrollerar regelbundet att jag är kvar där ute. För Natalie går det lite bättre, hon har lättare att anpassa sig till nya saker och nya människor.

Inga kommentarer: