tisdag 22 oktober 2013

23 oktober

Det är faktiskt första gången som den 23 oktober infaller på en onsdag, sedan år 2002. Inte för att det spelar någon roll, men så är det. Att den 23 oktober 2002 var en onsdag minns jag tydligt. Det var ju då som pappa dog. På kvällen. På sjukhuset. I Visby. Mamma, brorsan och jag var där.

Ännu en gång så ska detta datum passeras.

Vilket datum begravningen var minns jag inte. Jag minns inte ens om jag åkte tillbaka till Lausanne innan begravningen. Det gjorde jag nog. Det var ett himla farande den våren, sommaren och hösten, mellan studier i Lausanne och hemma med sjuka pappa.

Första tiden efter så tänkte jag mest på honom som sjuk, men det gör jag inte nu. Jag minns andra saker, och det är väl tur.

Tråkigt bara att minnena inte kunde få bli flera…      

Inga kommentarer: