onsdag 3 juli 2013

Luzern

Sitter på ett hotellrum i Luzern. Det har regnat hela dagen och i morgon ska jag presentera. Skulle gärna vara hemma i soffan nu. Det är alltid så. Att resa ensam är inte kul.

Dessutom är det alltid något som inträffar hemma när jag inte är där. Eftersom jag inte kunde ta barnen till hårfrissa så gjorde barnens farfar det. Det resulterade i att Natalies lugg, som hon sparat i ett helt år, är klippt kort! Det hjälpte tydligen inte att jag tydligt förklarat att bara topparna skulle klippas, för Natalie sparar till lång lugg, OCH skrivit ned instruktioner på en lapp... Visst, det är bara hår, men ändå. Det är känslan av att inte kunna kontrollera vad som pågår där hemma när jag är borta som är värst.

Luzern är egentligen en fin stad, men det regnar mycket. Och så är ju den där schweizertyskan ett förskräckligt fult språk. Det var faktiskt den största anledningen att jag vägrade söka jobb i denna delen av schweiz. Bara två nätter kvar sen kommer Christian med barnen hit.

Inga kommentarer: