måndag 11 november 2013

Höstlov, Garda och Madrid


Här har det varit en liten paus. Barnen har haft höstlov och så ville jag lägga in lite blider, men jag har inte haft ork att lägga över de på datorn. Dagarna rullar förbi. Under höstlovet åkte vi till Gardasjön där vi stannade i två natter. Det är ju bara 200 km härifrån. Vi besökte Gardaland en dag och en annan dag var vi på safari och djurpark. I övrigt hann vi med att besöka ett slott, en vingård och äta god mat. Något hallweenfirande har vi inte haft. Vi skippar det, barnen vet ändå inte vad det är. Det får bli när de blir större och frågar efter det.   

Vi har dessutom hyrt skidor till barnen som nu är redo för säsongen, vi väntar bara på snön.

Efter höstlovet har barnen hunnit med två födelsekalas och i fredagskväll hade skolan ordnat en historieberättarkväll (eller vad det kan kallas). Christian hade varit i Madrid på konferens hela veckan och i fredags så åkte jag dit och vi spenderade helgen där tillsammans. Barnen var hos sin farmor och farfar och var nöjda med det. Madrid var en livlig stad med mycket affärer, barer, tapas, restauranger och människor! En snabbvisit men vi hann se en hel del.

Vad står nu på programmet denna vecka? I kväll, efter Natalies gymnastik, är det San Martino parad. Barnen (och vuxna) promenerar runt kvarteret med lyktor. Fråga mig inte varför, men det gör man varje år. I morgon har Lucas gymnastik. På torsdag har vi kvartssamtal och Lucas ska på födelsekalas hos en kompis. På fredag ska jag till frissan och så har Natalie balett på kvällen, som vanligt. Dessa månader innan jul är alltid fullspäckade.

Bilder kommer en annan dag…

1 kommentar:

Satu- Me & My Baby Dolls sa...

Tack för att du kikade in hos mig! :)

Får man fråga hur du hamnade i Sweisch? :)