måndag 25 november 2013

ännu november

Förra veckan var jag i London på en snabbvisit genom jobbet. Två dar, en natt. Nu har jag jobbat ihop en hel del lediga dagar som jag ta ut när det passar mig.

I fredags vaccinerades Lucas mot influensan, Natalie har redan gjort det lite tidigare, men den gången hade Lucas feber så vi fick vänta till han blivit frisk. När jag nämner att jag vaccinerar barnen så reagerar vissa personer. Personer som valt att avstå alla typer av vaccinering, av sig själva och sina barn. Det vet inte vad vi gått igenom och även om de visste så skulle de inte förstå. I början kändes det viktigt att informera men nu några år senare så orkar jag oftast inte berätta vad som hänt oss. Jag vet att det inte går in i alla fall. Det är samma sak som om en granne drabbas av cancer, man tror ändå inte att det kommer hända en själv. Men det är väl ett slags försvar kanske. Det skulle bli jobbigt att leva annars. Det finns jus å mycket hemskheter som man kan drabbas av.

Just nu får vi ommålat i huset, nja inte hela huset, men barnens sovrum och hallen uppe. Det blir så vitt och fint att man får lust att måla flera rum…

I går var vi och tittade på teater i skolan. Det var kul, barnen gillade det. Jag har bokat biljetter till Christmas on Ice i Lugano på söndag. Jag ska gå ensam med barnen för Christian gillar inte sånt J   

Inga kommentarer: