torsdag 14 november 2013

Onsdagar och annat

Onsdagen är ju en ledig dag för mig, fast i oktober jobbade jag två onsdagar och så även nästa onsdag då jag ska till London. Det är både bra och dåligt. Jag tycker naturligtvis det är trist att inte kunna vara med barnen då de endast går halvdag i skolan på onsdagar. Men å andra sidan kan jag välja när jag ska lägga de intjänade extradagarna och då gör jag det när barnen är hellediga, som jullov och sommarlov till exempel.

I går jobbade jag inte. Jag var på gymet på morgonen, vi åt som vanligt köttbullar till lunch (och stekt ägg som barnen älskar) och på eftermiddagen var vi i lekparken i Melide med några andra svenska (eller halvsvenska) barn. Idag jobbar jag, men det blir en lite kortare arbetsdag för jag (och Christian) ska på kvartssamtal med Natalies lärare. Sedan ska vi hämta Natalie hos en kompis och Lucas på ett födelsekalas. Sedan hem och ta hand om de vanliga kvällsbestyren. På torsdagar äter vi nästan alltid pizza som Eleonora har gjort i ordning under dagen. Enkelt att bara sätta in i ugnen.

I morgon har jag ledig dag igen, men det blir inget gym för jag ska till frissan och göra slingor. Varannan månad måste jag göra det om inte de gråa håren ska synas för mycket…

Inga kommentarer: