tisdag 11 mars 2014

Februari

Oj, jag skriver inte här så mycket längre. Jag tror det beror på att jag nu har ny telefon, ni vet en sån med internet och allt... Då kan jag enkelt skicka bilder och meddelanden om vad jag gör i real-time till mina nära och kära. Jag antar att den bara är de som läser här ändå. Fast kanske inte.

Februari har passerat förbi med min födelsedag och allt. Det roligaste som hänt var väl att min nya bil har kommit. En vit VW Tiguan. Riktigt lyxigt känns det.
 
Christian var borta ett par dar med jobbet och själv var jag i Prag ett par dar genom jobbet. Just innan Pragresan, i början av februari, så svullnade mina ben och kroppen upp med en massa vätska. Jag hade även mycket huvudvärk. Jättekonstigt. Jag tror vågen visade plus 5 kg på bara några dagar. Jag gick till läkaren som tog en massa blodprover. Allt var bra förutom några levervärden så jag fick göra ultraljud av buken, men allt såg fint ut. Vätskan har långsamt försvunnit och sen några veckor mår jag helt normalt. Levervärdena ska dock kontrolleras igen och är de fortfarande inte bra så får vi leta orsak till det. Det kan ju ha berott på att jag knaprade en hel del paracetamol (alvedon) mot huvudvärken. Vi får se. Skrämmande var det dock och man börjar tänka på allt som kan hända. Nu har jag inte tagit en enda medicin på nästan en månad och inte ens ett glas vin till maten. Minimerar socker och saltintaget, vilket inte är helt lätt när det ligger 6 askar med salt läkerol hemma i skåpet, men tur som var så gillar barnen det med.

Karnevallovet är just slut och vi har varit i bergen i St.Moritz och åkt skidor. De har blivit riktigt duktiga nu och kommer ner även från de svarta backarna. Lucas har blivit mycket starkare i benen och orkar sig igenom en hel skiddag utan större problem. Naralie är riktigt duktig och har redan en fin skidstil. Hon gillar verkligen att åka och ville inte hem igen. Men, men igår började skolan igen och nu får vi vänta på nästa lov som blir till Påsk.

Inga kommentarer: