måndag 31 mars 2014

Magsjuka och annat

Vintern är nu definitivt slut i Lugano. Jag har hängt undan vinterjackor och skor, men de måste fram igen när vi åker till bergen i Påsk.

Jag var magsjuk förra veckan. Oh, vad jag hatar magsjuka. Hela natten mellan måndag och tisdag kräktes jag och så var jag rätt mör hela tisdagen. På onsdagen mådde jag bra och var till och med och tränade som vanligt.

Jag var på återbesök hos läkaren i fredags. Nya leverprover togs och de var normala. Doktorn ville dock utesluta glutenintolerans som kan ge förhöjda levervärden så jag fick lämna lite blod för det. Man kan ju vara intolerant även om det inte visar sig på blodprov och då är gastroskopi det enda som kan ge diagnos med säkerhet. Jag har dock inga direkta symptom så jag tror inte att det ska bli nödvändigt.

I helgen hade barnen först svenska skolan sedan var Natalie på en Påskträff hos en grupp barn som alla har hörselproblem. Hon tyckte det var kul att se andra barn med hörapparat, som hon själv. Jag och Lucas stannade hemma och planterade lite blommor i trädgården. I söndags var Lucas på fotbollsträning.

Nu har en ny arbetsvecka inletts.

Inga kommentarer: