tisdag 13 maj 2014

Odontologer och annat

Lucas öppnade fler paket på torsdagskvällen. Han fick styltor, bilbana, skateboard och diamanter till sin skattkista. Vi gick även på restaurang som Lucas hade valt och åt en pizza på kvällen.

I fredags, efter gymmet, tog jag mig tid och bokade lite tider: till ortoped för att mäta ut en ny stödstrumpa till Natalie, till hudläkare för att undersöka Natalies eventuella allergier. Och så ringde jag till odontologen, men han jobbar inte på fredagar. Tandläkaren ringde nämligen i torsdags för han hade konsulterat odontologen angàende Lucas tandsituation och de tyckte inte det var så bråttom att dra ut Lucas extratand. Jag undrade varför, det måste väl vara bättre att dra ut den nu så den inte stör tänderna som ska komma upp under? Han tyckte jag skulle ta kontakt och prata med odontologen. Men han jobbade som sagt inte i fredags.

I lördags så fokuserades dagen på Natalies ballettuppvisning. Hon skulle vara på teatern redan klockan fyra och uppvisningen började klockan sex. Det gick jättebra, hon var sååå duktig. Efteråt gick vi ut och åt alla tillsammans. Lucas var duktig och satt snällt och tittade på uppvisningen. Det blev sent isäng och Lucas fick väckas på söndagmorgonen klockan nio eftersom fotbollsträningen börjar redan halv tio. Natalie gick till svenska skolan.
 
Det var även Mors dag i söndags. Lucas hade redan gett mig sitt paket på lördagen för han kunde inte vänta. Det var en jättefin vas som han hade dekorerat själv på dagis. Natalie hade en hjärtformad ballong som de fick på balletten som hon skulle ge mig. Tyvärr så pangade den redan på kvällen. Stackarn va ledsen hon blev. Jag köpte en blomma till mig själv och en till svärmor. Vi åkte till svärföräldrarna och åt tårta på söndageftermiddagen. Lucas fördelsedagskalas har vi flyttat till nästa söndag och det var nog tur för det spöregnade i söndags och kalaset skulle ha fått vara inomhus. Håller tummarna på fint väder till nästa söndag.

Jag ringde till odontologen angående Lucas tänder i måndags morse med hopp om att få tala med odontologen själv. Men se det fick jag inte. Jag fick snällt boka en tid för att få konsultation, trots att jag bara ville höra hans utlåtande angående diskussionen han haft med tandlälaren. Första lediga tiden i slutet av juni, en tisdag klockan 10.45. Då jobbar jag och blir tvungen att ta en halv dag ledigt. Suck. Jag ringde åter till tandläkaren för att kommentera detta, det var ju trots allt han som sade att jag skulle ringa och tala med odontologen. Han ska höra av sig till mig igen. Dessutom har jag bokat tid till en annan odontolog för ytterligare en utvärdering. Det känns viktigt att det tas rätt beslut för Lucas skull. Hu vad kämpigt med alla läkarbesök här och där...

Själv så har mitt problem med vätska i kroppen kommit tillbaka. Det började i fredags med att jag märkte att jag pinkade så lite. Det har fortsatt och varje morgon såg jag en ökning på vågen. I morse visade vågen hela tre kilo mer än normalt! Om detta fortsätter får jag väl ringa till doktorn igen. Jag kan inte förstå vad detta beror på!

Jag har även fått blå naglar efter träningen. Det beror antagligen på att jag sprungit längre sträckor än vad jag gjort förut och att skorna är för små. De känns inte små men fötterna svullnar kanske upp under träningen och därför har endel tånaglar blivit blå. När ska jag hinna handla nya skor???  

Imorgon ska Lucas till psykiatern. Direkt på morgonen. Det ska bli intressant att se om Lucas öppnar sig för honom och om terapin kan ge resultat.

Inga kommentarer: