måndag 27 december 2010

Julen är över

Det gick fort. Barnen fick en massa julklappar, alldeles för många. Natalies favoriter var nog leksaksgitarren och pussel. Hon har ännu inte insett att hon inte fick de två saker hon faktiskt önskade sig; smink och mikrofon. Lucas fick en massa fordon av olika slag och favoriterna är nog den radiostyrda bilen och det batteridrivna briotåget. Jag fick också en leksak, en Nokia N8. Den satt jag och knappade med hela julhelgen.

Den 24de hade vi julmiddag hos oss och jag är helnöjd med den hemmagjorda Jansson och rödbetssalladen.

Den 25e var vi hos Christians kusin. Jag har dock aldrig sett 13 personer äta så lite mat! Det verkade som alla bantade. På julen av alla högtider! Det kändes pinsamt att lasta på mat på tallriken så jag åt inga mängder jag heller. Visst, man behöver ju inte rulla hem, men det är ju ändå jul! Jag hade gjort en mjuk pepparkaka och en nötkaka med vaniljglass som efterrätt. Jag skivade upp 13 bitar av varje tårta och gissa hur många som gick åt. Två och en halv bit av den mjuka pepparkakan och fyra av nötkakan! De flesta tog ingenting. Enlitersförpackningen av glassen var nästan orörd.
Kommentarer:
-Oj, oj, oj jag orkar iiiiiingenting mer
-Ah, i kväll så ska jag bara drick te
- Jag ska banta nu efter jul

Jag lämnade inte kvar det som blev över till dessa småätare. Nä, det tänker jag mumsa av själv!

Inga kommentarer: