måndag 14 februari 2011

Morbror Rune

Jag kände inte min morbror så jättebra men under de senaste dagarna har jag tänkt lite extra på honom. Jag minns när jag var barn och min familj åkte för att hälsa på honom och hans sambo i Gävle, där de bodde. Vi åkte med Gotlandsbåten. Jag tror det var första gången som jag lämnade Gotland. De har aldrig fått några egna barn, men sambon var dagmamma och jag lekte med en tjej som hette Jenny Lind, precis som den kända opersaångerskan. Jag och min bror tyckte det var kul att titta på tågen som passerade förbi huset. På Gotland finns inga tåg.

Sedan 15 år, eller ännu längre kanske det är, bor de på Gotland igen. Ofta såg man dom på marknader där de sålde saker i trä som de gjort själva. Min morbror snickrade och sambon målade. Jag har lite saker här i köket som de gjort.

Nu får jag inga fler minnen av min morbror. Han somnade in igår.

1 kommentar:

Camilla Toniolo sa...

Det var trakigt att höra om din morbror.