torsdag 24 februari 2011

Vilken vecka!

I fredags fick Natalie feber och hosta.
I lördags fick Lucas diarré och senare pà natten kräktes han. Jaha, magsjuka. Natalie verkade bättre.
I söndags var det ganska lungt. Lucas åt nästan ingenting och hade nära 40 graders feber.
I måndags steg Natalies feber till över 39 grader och hon hade en jobbig hosta så det blev besök hos barnläkaren. Blodprov visade dock på virus och ingen bakteriell infektion (CRP 12). Lucas började äta men på kvällen fick han diarré igen.
I tisdags hade Natalie ännu hög feber men verkade aningen bättre. Lucas kräktes hela eftermiddagen och kvällen, fick inte behålla någonting.
I onsdags fortsatte Lucas att kräkas och var slö så det blev besök hos barnläkaren med Lucas. På eftermiddagen blev Lucas ännu sämre. Han ville inte leka, äta eller dricka och satt apatisk i soffan. Inte ens ett leende fick jag. Det blev färd till sjukhuset där Lucas fick vätskedropp eftersom han var uttorkad. Lucas mådde då genast lite bättre.
I dag var vi på återbesök på sjukhuset. Lucas mår bättre men han har fått behålla kanylen i armvecket ifall han skulle få ett återfall. Själv har jag feber och en jobbig hosta som bara blivit värre och efter ett besök hos min läkare konstaterades luftrörskatarr och jag har fått antibiotika. Natalies hosta verkar dessutom blivit sämre...

Och veckan är inte slut ännu...



1 kommentar:

Camilla Toniolo sa...

Ah, herregud en sadan vecka ni har haft!!! Hur är det med er nu? Hoppas ni tillfrisknar snart och att vi kan ses pa onsdag. Jag känner sa väl igen situationen med evighetssjuka. Matte det bli var och sommar snart!

Kram!