torsdag 10 februari 2011

Trädgård och paradiset

Vi håller på att göra om hemma. Sedan en vecka tillbaka har vi arbetare och en grävmaskin i trädgården. Vi ska gräva bort en bit jord i hörnet av trädgården och lägga plattor och sätta ett tak som man kan öppna och stänga. Ett som liknar det på bilden nedan:



Just nu är vi mitt i valet av plattor, var bevattningsslangarna ska ligga och elkontakterna sitta. I går gick jag, Christian och Natalie till en granne en bit bort och ringde på. De har ett liknande hus som oss och vi ville fråga vilken typ av plattor de har lagt. Mannen (i 50-års åldern) som öppnade hade bara kalsonger. Pinsamt. Mest för honom antar jag. Han trodde att det var hans son som kom. Efter att han dragit på sig ett par byxor visade han trädgården. Helt plötsligt frågar Natalie: Var är din mamma? Eh, min mamma hon finns inte längre, hon är i paradiset, svarade mannen. Nä, mammor får inte åka till paradiset, sade Natalie då. Gulligt.

2 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Jag gick förbi nedanför ert hus häromdagen och sag grävskopan. Det kommer nog bli jättebra med nya terrassen! Saknas bara stranden och de vajande palmerna som pa bilden! Fast det har ni ju nästan, det ocksa!

Marlene sa...

Ja, palmer har vi ju och sà brukar vi ha en liten barnpool med vatten pà sommaren. Och en liten hög med sand med.