torsdag 15 september 2011

Barnkalas mm

I tisdags jobbade jag, som vanligt, fast jag var superförskyld och hade nästan inte sovit någonting. Jag skulle nog ha stannat hemma men vi hade ett möte som varit planerat i två månader som jag inte ville missa. Jag däckade klockan 20 på kvällen. Jag hade egentligen planerat baka kakor till Natalies födelsedagskalas, men jag orkade inte. Barnen hade sin första simlektion på eftermiddagen. Samma tid men två olika grupper. Jag var ju inte med, men de sade att det hade varit jätteskojigt.

I onsdags lämnade jag Lucas på dagis för första gången. I måndags var det ju Christian som lämnade och i tisdags var det babysittern. Det var inte sentimentalt alls och jag njöt av varje sekund som jag kunde handla alldeles själv. Jag kunde plocka upp handeln i lugn och ro, göra fyllningen till tårtorna till Natalies kalas och förbereda för lunchen. Samtidigt som barnen lekte och hade roligt med sina kamrater på dagis. Alla nöjda och glada.

Kalaset blev lyckat. Det var strålande sommarväder (ja, vi har ännu sommar här) och barnen lekte i trädgården. Jag hade fyllt två minipooler som barnen plaskade i. Vi åt tårta (en med choklad och en med vaniljkräm, båda med smarties precis som Natalie ville). Natalie öppnade sina presenter och blev så glad för allihop.



På kvällen fick jag dock tråkigt besked. Lasse ligger på sjukhus. Hoppas han kryar på sig snart.

I dag är det första danslektionen för Natalie.

Inga kommentarer: