måndag 19 september 2011

Dagisvirus

Lucas har fått sitt första virus efter dagisstarten. Han hade hög feber i fredagskväll och i lördags och är hemma från dagis idag. Att missa en dag på dagis är inte hela världen men han kunde tyvärr inte följa med på födelsedagskalas på söndagen heller. Jag fick åka själv med Natalie. Lucas mådde egentligen ganska bra men vi vill inte riskera att han får ett nytt virus innan han har återhämtat sig helt. Vi överdriver säkert, men det är nog helt normalt efter vad vi har genomgått.

Det känns konstigt när jag tänker på att Lucas nu är lika gammal som Natalie var när hon blev allvarligt sjuk. 3 år och 4 månader. Uppkopplad till alla möjliga slangar och maskiner. Så liten i den stora sjuksängen. Jag har aldrig visat bilder som jag tog från sjukhuset. Jag tog inte ens så mycket kort. När hon var uppkopplad till ECMO tog jag inte ett enda. Andå så ser jag det framför mig som om det var igår.

Inga kommentarer: