torsdag 27 oktober 2011

Mormor

Mormor är på väg hit. Min mamma alltså, som numera kallas mormor av barnen, mig, Christian, Christians föräldrar och mormor själv. Hon sitter på planet nu om allt går enligt tidtabell.

Det är en stor händelse. Barnen har räknat ner dagarna i några veckor nu. Det var ju lite osäkert om hon skulle kunna komma efter Lasses operation, men han mår fint nu och det är ju skönt. Jag ska vara hemma från jobbet hela nästa vecka och barnen är lediga från dagis (höstlov).

De senaste dagarna har barnen frågat om mormor börjat packa. Till och med i natt när Natalie (och jag) vaknade av att hon hostade så undrade hon om mormor packade.
- Ja, det gör hon nog, svarade jag.
- Varför packar hon mitt i natten!? Frågade Natalie då.
- Det har du rätt i Natalie, hon sover nog nu.
- Varför är du vaken? Undrade Natalie.
- För att du hostar. Jag lägger mig här med dig en liten stund, sade jag och lade mig ner bredvid Natalie.
- Gå till din egen säng! Uppmanade hon mig då.
Och jag gick till min säng, nästan lite ledsen...

Vi har gjort i ordning gästrummet (eller mormors rum som barnen kallar det). Jag kollade att vi har pulverkaffe hemma och det hade vi (kvar sedan förra gången). Fast någon gång kanske mormor vill prova kaffe från vår nyinköpta nespresso. Jättekul apparat med behållare med mjölk som vi förvarar i kylen. Cappuccino med bara ett klick! Nåja, nog om den.

Det ska bli spännande att se vad mormor har handlat med sig. Jag hade en liten önskelista men hon kan omöjligt ha fått med sig allt på denna.

Christian kommer hem i kväll efter tre dagar i Frankfurt.

Inga kommentarer: