måndag 28 november 2011

Advent och pepparkaksdeg

Det är svårt att komma i julstämning tycker jag. Första advent kom tidigt i år. Min man lyckades i alla fall hinna sätta upp en del av utomhusbelysningen, utan tjat i år. Det var t.o.m. han själv som ville ha upp den i helgen. Jag tyckte det var lite tidigt. Men nu har vi i alla fall stressat grannarna så snart kommer det nog upp lite julbelysningar även i grannhusen. Jag satte upp stjärnor i fönstren. Natalie har lysande änglar i sitt rum och Lucas har lysande flygplan. I köket har vi adventljusstake och på bordet har vi en vanlig adventsstake. Naturligtvis skulle barnen gräla om vem som skulle blåsa ut ljuset så jag fick tända ett annat ljus bredvid. Lucas tyckte även det var konstigt att jag inte skulle tända alla fyra.

Jag gjorde pepparkaksdeg i helgen. IKEA säljer inte pepparkaksdeg längre och eftersom jag lovat att vi ska ha pepparkaksbakning med den svenska barngruppen på onsdag så fanns det inte något annat val. Hoppas att det blir goda pepparkakor trots att jag använt mig av melass i stället för sirap och råsocker i stället för farinsocker... Degen smakar i alla fall som den ska!

Inga kommentarer: