måndag 5 december 2011

Julgran

Nu känns det som att jag är klar med julpynt och julbak. Julgranarna är klara (en liten och en stor). Jag och barnen klädde den stora granen i lördags. Dukar, tomtar och ljus står på plats. Samma sak på samma plats varje år. Några nya figurer inhandlade i Alsace har fått ta plats bland det gamla. Jag har bakat pepparkakor, 4 andra sorters kakor och mjuk pepparkaka. Anledningen till allt bakande var att jag hade bjudit in mina kolleger med partner och barn på the och kakkalas i går. Det blev riktigt trevligt, 18 stycket blev vi, trots att ett gäng hade irrat bort sig i Lugano och kom relativt sent. Det gänget stannade därför sent och åkte inte förrän vid 19.30. Det blev snabba ryck att göra i ordning middag och få barnen i säng.

I kväll måste vi packa eftersom vi åker till bergen på onsdag. Meningen är att vi ska åka skidor, alla fyra, men vi får se hur det blir. Det finns nästan ingen snö. Det finns ett badhus som får fungera som backup annars.

Inga kommentarer: