måndag 10 november 2014

Bloggpaus


Jag tror att orsaken till att jag inte skriver här på bloggen längre är min iPhone. Jo, det kanske låter konstigt, men faktum är att min iPhone och nya abbonemang med internet som jag köpte för lite minde än ett år sen uppfyller den funktionen som denna blog har: att informera mina nära och kära hemma i Sverige (min mamma och min bror) om vad jag gör och skicka lite bilder till dom. Det gör jag nu med messenger. På så sätt få de även nyheten med en gång istället för att vänta på att jag uppdaterar bloggen. Och så får jag svar med. Jag skriver ju egentligen inte till någon annan och vet inte ens om någon annan tittar in här...

 

Eller så kan bloggen fungera som en dagbok. Fast vill jag egentligen att min dagbok ska vara offentlig? Nä, och därför skriver jag ju inte allt i bloggen som jag skulle skrivit i en hemlig dagbok naturligtvis.

 

Fast kanske kan jag trots allt skriva några rader här ibland, i fall att någon skulle titta in här och faktiskt vilja veta lite om hur vi har det.

 

Lucas har börjat ettan! Det känns inte lika stort som när Natalie började ettan. Så är det bara. Det har börjat bra och han tycker om sin lärare. Hans lärare är samtidigt hans baskettränare. Jo, Lucas har börjat med basket. Han har länge sagt att han vill träna basket, men jag trodde att han inte skulle gilla det när han väl börjat, men det verkar gå bra. Både Natalie och Lucas tränar även tennis. De har gjort några kortare kurser förut, men nu ville de fortsätta mer regelbundet så vi hittade en tennisklubb med inomhusträning över vintern och de tränar där en gång i veckan. Som aktiviteter så har Lucas även gymnastik och fotboll, så det blir inte mycket tid över för läxor...

 

Natalie går i trean. Stora tjejen. Det går bra. Hon har bytt lärare och hon verkar nöjd, men nog tycker både jag och Christian att hon är lite konstig och vi gillade förra läraren bättre, men blir nog bra ändå. Det är lite mer läxor nu i trean och så har de börjat med franska. Det tycker hon är kul! Natalie gör förutom tennis rytmisk gymnastik och så fortsätter hon naturligtvis med baletten där hon är inne på femte året nu! Hon har även börjat läsa till kommunionen i år (i den katolska kyrkan så gör man först kommunion och sedan konfirmation) så hon har fullt upp hon med. Ja just det, de går ju i Svenska skolan med varannan lördag.

 

Det får räcka för idag med denna uppdatering.   

Inga kommentarer: