måndag 17 november 2014

Tjejer!

I fredags på gymmet kom en dam fram och sade:
- Men vad svårt du har för att hälsa!
- Förlåt om jag missat att du hälsat, det var verkligen inte min mening, svarar jag.
- Jag menar i allmänhet, du hälsar nästan aldrig, det är väl det minsta man kan göra. Eller?

Vad jag blev paff. Visst brukar jag hälsa om någon hälsar på mig. Det är väl möjligt att jag inte hejar alla personligen i omklädningsrummet när jag kommer in, men det gör ju inte de andra heller. Jag är kanske lite blyg, jag känner ju ingen och endel andrar verkar vara sammansvetsade gäng. Fast inte alla förstås. Jag vet egentligen inte varför jag tar åt mig och blir sårad av damens påstående. Hon måste ju egentligen ha en skruv lös. Jag tycker att var och en kan sköta sitt när man är på gymmet. Vi är ju där för att träna tillsammans, inte umgås.

Men är inte detta typiskt tjejer? Mn man skrattade när jag berättade detta för honom. Det skulle aldrig hända i killarnas omklädningsrum.  

Inga kommentarer: