fredag 21 november 2014

Röda ögon

Idag är mina ögon så där röda igen. Jag vet inte vad det beror på. Jag vaknar på morgonen och de är rödsprängda. För ett par veckor sedan ringde jag till ögonläkare angående detta och efter mina beskrivningar så trodde han det beror på att jag har torra ögon och tyckte jag skulle köpa ögondroppar som jag skulle droppa i ögonen varannan timme. Det har jag nu gjort sen dess, kanske inte riktigt varannan timme men 3-4 gånger om dagen i alla fall. Fast ändå så är mina ögon röda idag. Jag få väl försöka boka in ett besök hos ögonläkare.

I dag ska Lucas äta lunch på dagis. Alla som går sista året på dagis får en "lunchkupong" innan de slutar dagis som de kan använda för att gå och äta en gång på dagis med sin gamla grupp (skolbarnen åker ju egentligen hem och äter). Barnen på dagis får då även tillfälle att ställa lite frågor om skolan.

Jag jobbar idag, eftersom jag var hemma igår. Christian har i alla fall kommit hem ok från Kina. I morgon ska han dock vara borta nästan hela dagen i Bern då han ska fira sin gamla professor (som han inte sett på en herrans massa år) som fyller år.

Inga kommentarer: