torsdag 13 november 2014

Efter regn...

...kommer sol! Härligt!
Idag kan man se bergstopparna. Och de är vita :-)
Fast det förutspås regn till helgen igen.

Allt gick enligt planerna igår, trots det pressade schemat. Barnen fick sina vaccinationer utan problem. Doktorn lyssnade på Natalies lungor eftersom hon har hostat i 3 veckor nu. Han sade att det låt bra och det är bara att vänta. Vi har börjat med inhalationer med ventolin i alla fall. Jag vill känna att jag gör allt jag kan. Hon har ju ingen feber och verkar frisk i övrigt så jag är inte jätteorolig, men i alla fall...

Imorgon har vi också ett rätt intressant kvällsschema. Båda barnen ska nämligen till skolan och vara med på "Sagostund". Det är tradition och organiseras en gång om året. Barnen samlas i gympasalen tror jag, det är lite halvt mörkt, de har en kudde och eventuellet ett gosedjur med sig, och lyssnar på berättelser. Det är indelat i två tider då klasserna 1 och 2 kommer tidigare på kvällen och klasserna 3 till 5 lite senare. Och så har ju Natalie danslektion på fredagkvällar så schemat ser ut så här:

16.15 Hämta i skolan
Mellanmål
17.45 Natalie skjuts till dansen
18.30 Lucas till sagostund
18.45 Natale hämtning på dansen
Natalie äter kvällsmat
20.00 Lucas hämtning från sagostund
20.00 Natalie lämning på sagostund
Lucas äter kvällsmat
22.00 Natalie hämtas från sagostund

Det ska nog gå bra...

Inga kommentarer: