fredag 30 juli 2010

5-årig bröllopsdag

I dag var det 5 år sen vi gifte oss. Vi har inte firat det, men vi kom i alla fall ihåg det. Det är ju alltid något. Vi har varit i Visby och åkt turisttåget med barnen, mormor och min bror, sen promenerade vi runt lite i Visby. Det har varit okej väder idag, lite soligt men blåsigt, efter några dagars regnande.


Det är tänkt att vi ännu ska hinna med att åka och bada, besöka Pippi-huset och träffa släktingar. Jag, Christian och min bror ska även på Status Quo consert på tisdag. Resan till Sverige gick bra och barnen är jätteglada att vara här och sover bra på nätterna. Jag vet dock inte varför jag packat med mig så mycket kläder för varje gång vi är i Sverige köper vi så mycket kläder, särskilt till barnen. Jag tycker de har mycket roligare färger och modeller här än i Schweiz. Vi har redan handlat två pyjamaser, kalsonger, byxor och skjorta till Lucas och klänning, strumpbyxor, byxor, trosor, nattlinne och ballettdräkt till Natalie. Och mer blir det säkert innan vi åker hem.

5 år har alltså gått sen vi stod i Roma kyrka här på Gotland och vi visste inget om framtiden. På 5 år har vi hunnit med en hel del tycker jag. Två graviditeter och födslar, husköp och så Natalies sjukdom. Undrar vad som kommer ske de kommande 5 åren...

Inga kommentarer: