onsdag 4 augusti 2010

Turister på Gotland

Vi har hunnit med att åka till sommarland och Pippihuset två gånger. Barnen tyckte det var jätteroligt att köra radiobilar, åka bergodalbana och andra karuseller. Vi har haft det lite sådär med vädret men det kunde varit värre. Vi har även handlat ÄNNU mer kläder. Vad gör man annars när det regnar...? Vi får hoppas att allt får plats i väskorna. I dag har vi varit på en pool och strandanläggning i Roma (min hemby).

Igår kväll var mormor och hennes sambo barnvakt och jag, Christian och min bror var på Status Quo konsert. Det var kul att göra något annorlunda. Jag vet inte när jag var på konsert sist. Det var ca 2000 i publiken och vi var nog bland de yngsta.

Lucas pratar en himla massa, men nästan uteslutet på italienska. Han har dock lärt sig säga: "Snälla mormor, kan jag få en klubba?". Han har även lärt sig säga sitt eget namn rätt. Han sade Lucas utan s på slutet förut, men nu har han fått kläm på det. Det är lite roligt när han pekar på barn i lekparken och skriker Bimbo! Bimbo verkar ha en annan betydelse på svenska...

Natalie trivs och har inte några större problem med svenskan. Det hörs att italienska är modersmålet, men hon skiftar mellan språken obehindrat.

Nu är vår vistelse på Gotland snart slut. Vi åker hem på fredag. Nu får vi börja planera för nästa besök.

Inga kommentarer: