måndag 11 april 2011

Varmt

Sommaren kom helt oväntat. Med sommar menar jag 30-gradig värme där man väljer skugga före sol och sover med balkongdörrarna helt öppna men det är ändå för varmt.

Jag har tvättat alla vinterjackor och lagt undan vinterskorna. Jag har letat upp sommarskorna och upptäckte att barnens sandaler är för små. Det blir till att inhandla nya till Lucas omgående. Till Natalie kan vänta för hon kan ju inte ha öppna skor med stödstrumpan i alla fall.

I lördags planterade jag lite plantor i trädgården och barnen sprang runt i bara underkläderna och lekte med sin nya sandlåda. Christian installerade bevattning i den nya rosrabatten. Vår nya uteplats är nästan klar och nu väntar vi bara på taket. Det skulle redan varit på plats men mannen som leder monteringen av det har varit med om en allvarlig olycka och ligger på sjukhus, så det får vänta lite.

Jag hade nog trott att det skulle bli vår innan det blev sommar, men så blev det inte. Fast våren verkar komma denna vecka för temperaturen ska sjunka ner till "bara" 20-22 grader.

Inga kommentarer: