måndag 25 april 2011

Påsk

Det blev inte en sån mardrömsresa som jag befarade och det var ju skönt. Fast barn är ju trots allt barn och helt smärtfritt kan man ju inte begära att det ska bli att resa med barn.

Övernattningen i Zurich var lite jobbig. Vi hade ett stort rum med två queen size sängar och en barnsäng på ett jättefint hotel, men det var faktiskt jättebilligt. När vi checkade in fick vi välkomstdrink: champagne till de vuxna och juice till barnen. Natalie hann nog inte ens smaka sin juice förrän den hamnade i mattan i foaljen och Lucas vägrade låta Natalie få lite av hans juice. Vi år sen en snabb middag på hotellet kom i säng fram mot klockan 22. Alarmet var satt på att vakna klockan 5.30. Jag delade säng med Natalie och det märktes att hon är van att ha en säng för sig själv. Hon placerade sig bekvämt i mitten och lade upp ett ben över mig. Sedan snarkade hon och Christain i kapp ända till Natalie vaknade klockan 4.15 för att inte somna om mera. Lucas däremot sov som en stock och vi fick klä honom sovandes.

Lucas blev uttråkad på flyget och ingen av de olika tidsfördriv vi tagit med passade honom. Han skrek ut sin frustration vid ett par tillfällen och då var det en man som satt framför som vände sig argt till mig och sade: -Tell him to be quiet! Jag visste inte vad jag skulle svara och skrattade bara. För nog hade jag redan sagt upprepade gånger till min 3-årige son att man inte får skrika på detta sätt. Jag tror nog även att min son redan VET att man inte ska skrika så. Det är nog faktiskt därför som han gör det.

Vi anlände till ett soligt och varmt Visby på lördagen och vädret har bara blivit bättre och bättre. Vi njuter. Särskilt när informationen når oss att det regnar i Lugano ;-)

På påskdagen åkte vi med släkten och åt Påsklunch. Lucas var minst sagt på dåligt humör och gjorde allt för att förstöra stämningen på restaurangen för oss och de andra. Tråkigt! Fast maten var god och Natalie var superlugn. Alltid något.

Vädret ska fortsätta vara strålande. Tur att vi i sista sekunden packade ner lite kortbyxor och t-shirts och lämnade mössor och vantar hemma.

Inga kommentarer: