måndag 4 juli 2011

Att köpa begagnat

Efter att jag köpt Natalie cykel begagnad via en internetsajt så fick jag lite smak för detta och vi har nu även inhandlat en barnstol till cykel för 20 CHF (ca 140 kr). Jag tyckte det var onödigt att köpa en ny när vi säkert inte kommer använda den så mycket. Båda barnen kan ju cykla men Lucas skulle nog inte klara någon längre sträcka själv. Nästa år kan han nog det. Att den är helt rosa vet jag inte hur vi ska förklara, men tur att Lucas inte bryr sig så mycket om färger :-)

Jag har även sett ett begagnat Lundby dockskåp till salu. Utgångspris är 1 CHF och försäljningen går ut på fredagkväll. Jag har verkligen letat efter möjligheten att köpa ett Lundby dockskåp till Natalie men de säljs inte i Schweiz och jag kan ju inte ta med ett på flyget. Det ser precis ut som mitt gamla dockskåp jag hade när jag var liten (som vi slängt) så det är nog runt 30 år gammalt och har ju inte elurtag och sånt som de nya husen har. Försäljaren bor i tyska delen av Schweiz i en ort som råkar ligga med vägen som vi ska åka i helgen (jag och Christian ska på bröllop i Solothurn). Det måste bara vara ödet att detta skåp ska bli vårat! Är jag bara nostalgisk? Kommer Natalie uppskatta ett 30 år gammalt dockhus? Vad tycker ni?

2 kommentarer:

mormor sa...

Jag kan inte tro att hon skulle bry sig om åldern. Synd att vi kastade ditt gamla, kunde varit kul att ha kvar. ja ja

Marlene sa...

Ja, fast jag har nog sparat lite möbler om jag minns rätt.