torsdag 21 juli 2011

Sommar?

Vädret är lite konstigt här nu. Mycket oförutsägbart. Det liknar mer april faktiskt. Det regnar ofta och mycket, mellan varven är det soligt och då mycket varmt. Det verkar som att det fina vädret följer min vän Camilla. När hon åker bort blir det regn och när hon kommer tillbaka blir det fint igen (håller du med?). Det är ju kul för henne men nästa år så ska jag nog informera mig om hennes reseschema innan jag bokar våra resor.

Efter några regniga dagar har vi nu i alla fall haft två dagar utan regn. I går åkte jag och barnen till stranden. Barnen har så roligt och plaskar och bygger i sanden. Natalie är mest i vattnet hela tiden medans Lucas håller sig mest på stranden. Han tycker vattnet är lite kallt. Undrar vad han kommer tycka om vattnet på de Gotlandska stränderna när vi åker dit i augusti (förutsatt att det blir någon dag med strandväder eftersom det verkar som att de svenska soldagarna redan är konsumerade med råga).

För övrigt så har jag börjat sy inför dagisstarten. Natalie som i September ska börja sista året på dagis ska inte bara ha sin ”symbol” broderad på 7 olika objekt (2 handdukar, 2 haklappar, 2 gympapåsar och skyddsskjortan) utan nu ska namnet dit också. Utöver det måste jag sy på Lucas symbol (stjärna) på hans 7 objekt. Egentligen är det tillåtet att rita med en textilpenna, men det har jag inte sett någon som gjort, och jag vill inte vara sämre än de andra schweiziska mammorna...

1 kommentar:

Camilla Toniolo sa...

Haha! :-D Ja, det kanske stämmer? Jag tycker vi har fint väder mest hela tiden. För din väderprognos sa kom jag tillbaka hit ikväll, men aker till Italien imorgon igen. Du far alltsa vänta ett tag till pa solen. ;-)