tisdag 31 augusti 2010

Andra läkarbesöket avklarat

I dag har jag hunnit med en hel del. Först lyckades jag ta urinprov från Natalie. Hon märkte inte det. Jag hade tejpat fast muggen på hennes reduceringsdel på toaletten. Efter frukosten åkte vi till Dr Riavis och lämnade urinet.

Sedan åkte vi till Dr Bernasconi som utvärderar Natalies terapier. Natalie fick göra lite motoriska test som att trä pärlor på en tråd t.ex. Hon fick även rita lite. Hon koncentrerade sig och ritade bättre än jag någonsin tidigare sett. Hon ritade vårat hus med fönstrar och dörr och i fönstrarna ritade hon våra huvuden med ögon-näsa-mun. Sedan ritade hon på ett annat papper mamma, pappa, Natalie och Lucas med ögon-näsa-mun och ben och fötter. Natalie fick även klä av sig och gå på golvet fram och tillbaka på tårna och på hälarna. Han tycker att Natalie är återställd. Han kan inte se några motoriska eller mentala defekter som kan vara en effekt av hennes hjärnblödning och tycker inte vi behöver fortsätta med terapierna. Ridningen får vi dock fortsätta med fram till jul. Jippie! Vi ska se vad neurologen Dr Ramelli säger den 14 september, men jag tror inte att han kommer att gå emot Dr Bernasconis beslut. Bra!

Efter läkarbesöket åkte vi förbi dansskolan men det var ingen där så vi stannade till på ett kafé och sen skjutsade jag Natalie till dagis. Hon ska vara kvar där hela eftermiddagen och vila för första gången. Spännande. Först ville hon att mjau och straccio skulle följa med, men till sist så fick de inte det för hon var rädd att de andra barnen skulle ta dom. Jag och Christian åt lunch med Lucas sen åkte vi till jobbet. Jag har just ringt och anmält Natalie till dansskolan. Hon kommer börja den 16 september.

Inga kommentarer: