fredag 27 augusti 2010

Barnledigt

Jag och Christian ska på bröllop i helgen, i Neuchâtel. Vi åker direkt från jobbet i eftermiddag och kommer hem på söndag. En barnfri helg! Barnen ska bo hos Nonna och Nonno så det går ingen nöd på dem. Det känns jättespännande!

När vi kom hem från Zürich med Natalie så trodde jag inte att jag skulle kunna vara ifrån barnen igen. När Natalie var på sjukhuset så var jag och Christian ifrån barnen så mycket. Dessa barnfria stunder kändes inte alls roliga. Vi åt frukost, lunch och middag själva. På nätterna var vi själva i lägenheten brevid sjukhuset. Det var smärtsamt att veta att Lucas var i Ticino utan oss och Natalie låg inne på sjukhussängen. Jag har kommit över detta och allt har gått tillbaka till det normala (nästan). Barnen har redan sovit hos Nonna och Nonno flera gånger efter att Natalie blev frisk och det har känts bra, plus att barnen gillar att vara där.

Inga kommentarer: