onsdag 25 augusti 2010

Barnen talar

Igår hittade Lucas ett långt ljust hårstrå.
- Oh titta vilket långt hår. Långt som en lång rutschkana, säger Lucas.
- Det är mammas hår, lägger han till.
- Men det kanske är Natalies hår, säger jag.
- Nä, säger Natalie. Det är vitt, så det är mammas hår.
Hm, jo. Jag har fått en hel del vita hår på sista tiden.

När Christian kom hem från jobbet så kom Natalie springande fram till honom och halvskrek:
- Pappa, pappa! Mamma har gjort bollar med KAFFE i och barn fåååår äta dom!
Christian tittade ganska förvånat på mig.

Jag ska kanske tillägga att det var chokladbollar hon syftade på.

2 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Ah, sa gott! Da kan jag passa pa att fraga vad havregryn heter pa italienska sa kan jag ocksa göra det här nagon dag?

Marlene sa...

Havregryn heter Fiochi di Avena, men spring inte och köp det. Jag har inte hittat nàgot märke som fungerar att göra vare sig chokladbollar eller gröt med. Jag vet inte vad som är felet med dom. Jag har dock en massa havregryn fràn sverige som hàller pà att gà ur datum sà du kan fà av mig!