fredag 6 maj 2011

Skype

I går "skypade" jag och barnen med barnens mormor (min mamma alltså...) för första gången! Det var ju kul! Jag vet inte varför vi har väntat så länge med detta. Kanske för att vi inte hade webcam på våra datorer. Men nu har vi ny dator med webcam och när vi var på Gotland så köpte vi en webcam till mammas dator och installerade den. Barnen tyckte det var intressant att kunna se mormor men de förvånas ju inte över hur sådana saker kan fungera. Inte som jag. När jag var liten fanns ju inte ens bärbara telefoner eller mobiltelefoner och för att inte tala om vad som inte fanns när min mamma var liten... Fast min mamma hänger med i svängarna. Jodå, hon har precis avslutat en datorkurs och finns till och med på facebook. Det ni!

3 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Ja, visst är Skype fantastiskt! Vi fikar "nästan live" med mormor och morfar varje förmiddag. :-)
Vi har dessutom Skypetelefon sa vi ringer gratis ocksa. :-)

Marlene sa...

Ja, fast hur fàr man ungarna att sluta trycka pà tangentbordet!

Camilla Toniolo sa...

Man binder fast dem! Silvertejp funkar till det mesta. ;-)