måndag 16 maj 2011

Visst är jag svensk!

I lördagskväll skulle vi titta på film men efter att vi inlett 3 olika filmer och vi redan sett allihopa gav vi upp och tittade på Eurovisionsschlagerfestivalen. Det var några år sen sist! När jag var yngre var jag ett värsta eurovision-fan och lyssnade på sångerna om och om igen och fyllde i resultatlistor med poäng och så vidare. I och med flytt utomlands så har det avtagit. Det talas ju ingenting om Eurovision Song Contest här i Schweiz.

Jag hade alltså inte hört Sveriges bidrag eller några av de andra ländernas bidrag innan så det var lättare att vara opartisk. Trodde jag. Trots allt så pirrade det lite extra i magen när Sverige uppträdde och de fick även min röst (men bara för att jag faktiskt ÄR svensk, för inte tyckte jag att de var bäst). Schweiz bidrag var ett av de sämsta och jag tror även de kom sist. Christian gav sin röst till Moldavien; grabbarna med de roliga hattarna och tjejen som cyklade på enhjuling. Själv gillade jag Tysklands bidrag och låten som vann (Azerbajdzjan).

Jag kan i alla fall varmt rekommendera att titta på Eurovision på BBC. De har en väldigt skämtsam kommentator som gör det möjligt att genomlida 3.5 timmar Eurovision en lördagskväll.

Inga kommentarer: